شهید عباس یحیی نژاد

شهید عباس یحیی نژاد نام پدر : محمود نام مادر: صغری شاربیانی تاریخ تولد : 1340/01/01 تاریخ شهادت : 1357/09/06 محل شهادت : بیمارستان شاهپور(شهیدیحیی نژاد) بابل گلزار :شهدای معتمدی

ادامه مطلب

شهید عباس یحیی نژاد در تاریخ 1357/9/6 به منظور اهدای خون به مجروحان روزهای قبل که در بیمارستان شاهپور بستری بودند رفته و در مراسم تشییع شهدای 5 آذر که در سردخانه بیمارستان شاهپور بوده خواسته شرکت کند.
در این مکان بین مامورین و مردم انقلابی که درخواست پیکر شهدا را داشتند تا تشییع شان کنند درگیری سختی در گرفت که مامورین به سمت مردم شلیککردند. در این درگیری ها شهید عباس یحیی نژاد از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و قبل از رسیدن به اتاق عمل به شهادت رسید و سه نفر دیگر نیز به اسامی 1-بهمن کیانی 2-محمد علی دوست 3-حسین محلوجیان ، مجروح شدند. طبق گزارش شهربانی شهید یحیی نژاد اهل آمل ذکر شد که پیکر ایشان اشتباها به این شهر منتقل شد و سپس به بابل و در گلزار شهدای معتمدی خاکسپاری شد.
منبع  : کتاب انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک

*****

حاج محمود ، پدر شهید : هر وقت شهید بیمار می شد او را به بیمارستان شاهپور می بردیم. پسرم آرزو داشت درس بخواند و دکتر شود و می گفت می آیم در همین بیمارستان و به مردم خصوصا افراد ضعیف کمک می کنم. اما تقدیر خدا اینگونه بود که درآن بیمارستان شهید شود و بعد از پیروزی انقلاب نام بیمارستان را عوض کردند و اسم شهید عباس یحیی نژاد را روی آن گذاشتند. از آنجا که خداوند از نیت او با خبر بود بعد از شهادتش نام و مقام شهید را برای همیشه زنده نگه داشته است.
شهید عباس یحیی نژاد تنها آرزویش زیارت حضرت امام بود. از دیگران خواسته بود چناچه قبل از دیدن حضرت امام به شهادت رسید عکس آن حضرت را در کنارش بگذارند.

شهید عباس یحیی نژاد : خدا از ما شهید می گیرد و بهترین هایش را می گیرد. هر کس در این راه کشته شود نمی میرد، بلکه در کنار خدایش زندگی جدیدی را آغاز می کند.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین5
بازدیدکنندگان امروز 112
بازدیدکنندگان دیروز 913
کل بازدید ها 746738